torsdag 1 december 2011

Busungen!!!

Ligger o tänker en massa. Vill ej sova. Eller jo jag vill men.det går ej så bra.

En gång var jag LITE busig. I mellanstadiet tog jag med en binda (tyckte det var aspinsamt med mens på den tiden) till skolan som jag hade haft röd karamellfärg på. He he heee. Denna lilla binda smackade jag upp på toalettväggen. Hahahaha. Lärarna blev mycket upprörda men sa också att det var målat med TUSCH på bindan!!! Ville stäcka upp handen och säga "NÄÄÄ DET ÄR KARAMELLFÄRG!!". Men jag sa inget. Ingen kunde väl misstänka mig. Var argaste farligaste lärarns barnbarn ju. Klart jag skötte mig o var lydig!?

Hahahaha en annan sak också... Skäms fan lite över detta ännu i vuxen ålder. Detta var cirka 14 år sen? Jag var åtta kanske? Eller nio? Whatever. På den tiden hade vi ju utomordentligt fina bänkar i trä i skolan. På den här tiden hatade jag dessutom det mesa och de flesta (hej pre teen???). Var med arga lärarmormor sent i skolan en dag och passade såklart på att göra hyss... Gick in i vårat klassrum och började skriva med blyerts på några bänkar... Jag skrev med vänster hand så det inte skulle synas att det var jag som klottrat... Dessutom stavade jag FEL med flit så ingen skulle misstänka mig. Kommer ihåg att jag skrev på Anton och Pontus bänk och säkert några fler. Oklart vilka. Jag skrev i alla fall med spretiga fula bokstäver;

"FAK JU" eller ifall det var "FACK JU"

Helvete vad jag försvarade mig dagen efter! De som drabbats av bänkklottret ville undersöka allas handstil och så vidare. Detta blev ett hett ämne på den lilla skolan med cirka 50 elever... Hehehehheee. Till och med en två år äldre två meter längre kille kom fram när jag satt i skolbänken och skrattade inombords. Så kom han fram och frågade om jag kunde stava till "fuck you". Ja visst sa jag och bokstaverade F-U-C-K Y-O-U. Han påstod att det minsann inte stavades så men eftersom jag var cirka bättre än alla på hela skolan i engelska på den tiden fick jag honom till slut att tro på mig. Hahahaha så kul... Kände mig dock som en riktig bov ett tag efter det där. Men sen dess är mitt ständiga mantra "never get caught" ;) Fick höra flera år senare att föräldrar varit helt säkra på att det var jag som skrev det där men att mormor försvarat mig stenhårt. Thanx granny!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar